Jegyvásárlás

Technikai követelmények

Honlapunk webáruháza a ma használatos asztali gépes böngészőkkel helyesen használhatók, kivéve az Internet Explorer (elavult) 9-es és régebbi verziói. Egyes mobil eszközökön a webáruház bizonyos részei nem jelennek meg helyesen. A böngészőprogramban a cookie-k használatának engedélyezettnek kell lennie!

A jegyvásárlás lépései

A jegyvásárlás a következő fő lépésekből áll:

  • Az esemény kiválasztása: az esemény oldalán, vagy a “Koncertjeink” oldalon a “Rendelje meg jegyét” gombra kattintva az adott esemény nézőtér alaprajzára navigál az oldal.
  • Jegyek kiválasztása: a nézőtér alaprajzán történő kattintással jelölhető ki
  • A kijelölt jegyek a “Kosárba teszem” gombra kattintva kerül a bevásárlókosárba. Egyszerre csak egy jegy helyezhető a kosárba!
  • Az összes jegy kosárba helyezése után a “Megrendelem” gombra kattintva a “Kosár” oldalra kerül, ahol áttekintheti a megrendelt jegyeket.
  • A “Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásával a “Pénztár” oldalra kerül, ahol meg kell adnia az adatait.
  • Regisztrált vevőknek, ha bejelentkezett és már megadta az adatait, az adatai automatikusan megadásra kerülnek. Ha már regisztrált vásárló, de nem lépett be, a “Visszatérő vásárló vagy? Kattints ide a bejelentkezéshezbejelentkezés, linkre kattintva bejelentkezhet (a kosár tartalma nem vész el). Ha Ön még nem regisztrált, a “Fiók létrehozása?” jelölőnégyzet bepipálásával a megadott adatokkal létrehozza a regisztrációt is. A vásárlásnak nem feltétele a regisztráció, de regisztráció esetén a fiókjába lépve bármikor letöltheti a megvásárolt jegyeket. Nem regisztrált vásárlóként, azt csak email-ben kapja meg, azaz ha valamilyen oknál fogva (pl. levelezőrendszere automatikusan törli a spam-nek ítélt leveleket) nem kapja meg az email-t, nem fogja tudni letölteni a megvásárolt jegyét.
  • Online fizetés. Történhet banki átutalással,  bankkártyával vagy Barion virtuális pénztárcával. További tudnivalók az online fizetésről. Fe​lhívjuk figyelmét, hogy Közvetlen banki átutalás esetén két munkanap áll rendelkezésére a jegy kifizetésére! A határidőre nem kifizetett jegyrendeléseket töröljük! Az esetleges késedelmes utalás összegét a felmerülő banki költségek levonása után visszautaljuk!​
  • A vásárlás végén (banki átutalás esetén az összeg megérkezését követően) saját nyomtatású jegyet kap a vásárlásnál megadott email címére a vevő, amelyet ki kell nyomtatnia. Amennyiben nem találja a jegyet tartalmazó email-t, úgy nézze meg levelező rendszerének levélszemét (spam) mappájában is!

Számlaadás

A vásárlásról minden esetben elektronikus számlát bocsátunk ki, amelyet a vásárlás után e-mailben küldünk el a vevő címére. Az elektronikus számla PDF formátumú, eladó által elektronikusan aláírt, időbélyeggel ellátott dokumentum. PDF dokumentumolvasó szoftverrel (Adobe Reader) tekinthető meg, nyomtatható ki.

E-jegy (saját nyomtatású jegy)

Az online megvásárolt e-jegy azt jelenti, hogy a vevő az online vásárlás végén saját nyomtatójával nyomtatja ki magának belépőjegyét.

Az e-jegyek használata

Az e-jegy érvényességét a rendezvény helyszínén minden esetben ellenőrzik belépéskor. A jegy működését a QR-kód biztosítja. Minden jegyen QR-kód található, amely a jegynek saját, egyedi kódja, ezzel lehet a jegyet azonosítani. A beléptető rendszer adatbázisa nyilvántartja, hogy melyek az érvényes kódok. A belépéskor a jegy vonalkódját leolvassák, így ellenőrzik, hogy az érvényes-e. Ezáltal azt is biztosítják, hogy egy jeggyel csak egyszer lehessen belépni.

Belépéskor természetesen nem kell igazolni a személyazonosságot. Akinél érvényes jegy van, beléphet. Ha Önnek érvényes vásárlása van, de nem tudja a jegyét felmutatni vagy a vonalkód melletti kódot pontosan bemondani, akkor a kiállításra (előadásra) nem léphet be.

Nyomtatási tudnivalók

A vásárlás végén az email-ben elküldött jegyét ki tudja nyomtatni. Lehetőleg jó minőségű nyomtatót használjon, mert a QR-kódolvasó csak a megfelelő minőségű kódot tudja értelmezni.

Amennyiben nem rendelkezik jó minőségű nyomtatóval, az sem jelent problémát. Belépéskor a jegyvizsgáló a vonalkód alatt látható kódszámot is fel tudja használni (ha az olvasható), így a jegy ellenőrizhető, a jegy tulajdonosa beléphet. Ha sem a vonalkód, sem a kódszám nem ismerhető fel, akkor a jegy sajnos nem használható.

Ha az online vásárláskor nincs nyomtatója, akkor online vásárolt jegyét Ön később is kinyomtathatja, akár egy másik gépről. A weboldalon a Belépés/Rendelések menüpontot kiválasztva megnézheti korábbi vásárlásai listáját, és a jegyet is kinyomtathatja. Ugyanígy kell eljárni, ha az először nyomtatott jegye megsemmisült vagy elveszett.

Az e-jegy biztonsága

A fenti funkció használatával tehát előfordulhat, hogy egy jegyről több másolat is készül. Sőt, elvileg a jegyről fénymásolóval is készíthet további példányokat. Felmerül a kérdés, hogy az ily módon duplikált vagy többszörözött jegy többször felhasználható-e, illetve melyik példánya lesz az „igazi”.

Természetesen a jegy ebben az esetben is csak egyszer használható fel! Tehát a duplikált jegy egyik példányával annak első felhasználásakor rendben be tud lépni, az ezt követő belépési kísérleteknél azonban a beléptető rendszer megtagadja a beléptetést, és jelzi, hogy ezt a jegyet egyszer már felhasználták. Időrendben a jegy első felhasználása lesz érvényes, a továbbiak nem, függetlenül attól, hogy a jegy melyik példánya volt az eredeti nyomtatás, és melyik az erről készült másolat.

Ezért kérjük, hogy kinyomtatott jegyéről saját érdekében ne készítsen másolatot vagy további nyomtatott példányokat! Ha véletlenül kétszer nyomtatta ki a jegyet, akkor javasoljuk, hogy a biztonság kedvéért csak az egyik példányt tartsa meg, a másikat pedig semmisítse meg.

Az e-jegy elvesztéséből, ellopásából, hibás nyomtatásából, lemásolásából, többszörös kinyomtatásából eredő következményeket, esetleges károkat a vásárlónak kell viselnie.